Pamoka kitaip

Kovo 27 dieną visi mokyklos ketvirtokai dalyvavo netradicinėje pasaulio pažinimo pamokoje apie senovinius žaidimus. Ją vedė viena iš Vikingų kaimo iniciatorių ir įkūrėjų Judita Korsakienė. Kiekvienos klasės mokiniai susipažino su žaidimų istorija, porose išbandė įvairius senovinius stalo žaidimus, entuziastingai atsakinėjo į klausimus. Man, kaip mokytojai ir klasės vadovei, buvo įdomu stebėti mokinių žaidimą, nes žaisdami mokiniai, kaip niekur kitur, itin ryškiai atskleidžia savo individualias savybes, bendravimo su kitais įgūdžius. Šią pamoką teko patirti, kaip keli mokiniai, prisėdę prie vieno žaidimo ilgai neužtrukdavo: jų individualus poreikis – kuo daugiau ir greičiau patirti naujų atradimų. O štai viena santūrių mokinių pora didžiąją dalį pamokos žaidė vieną žaidimą nuo pradžios iki galo neskubėdami, apgalvodami ir bandydami surasti tinkamiausią taktiką žaidimui laimėti. Dauguma klasės mokinių į poras sėdo rinkdamiesi ne porininką, o žaidimą. Tačiau buvo ir taip, kad ... geriau liksiu vienas, nei žaisiu su tuo, su kuriuo galbūt tik šį rytą nedraugiškai susižvalgėme... Pamoka apie senovinius žaidimus buvo įdomi ir naudinga: mokiniai galėjo pasitikrinti, kiek jie turi istorinių žinių apie vikingus, senovės Egipto faraonus, taip pat išmokti žaisti tokius žaidimus, kaip „Kvirkatas", „Tvirtovė", „Laimės namas", „Arklių lenktynės", „Kiškio gaudynės", „Lapė ir žąsys", ar paprastą, bet labai nenuspėjamą, rankų miklumą lavinantį žaidimą su tikrų ožkyčių nugarkaulio kauliukais...

Dėkojame Vikingų kaimo šeimininkei Juditai Korsakienei. Tai žmogus, kuris išmano ir myli savo veiklą bei geba sudominti vaikus. Mokytojams taip pat buvo smagu tapti mokiniais, žaisti ir mokytis kartu su savo ugdytiniais. O ką apie šią pasaulio pažinimo pamoką galvoja mokiniai?

„Per tą pamoką aš įsidėmėjau tai, kad seniausiam žaidimui yra 5500 metų. Labiausiai patiko žaidimas „Žirgų lenktynės", nes aš laimėjau. Tai geriausia pasaulio pažinimo pamoka". Jokūbas 4b.

„Man labai patiko žaisti senovinius žaidimus. Sužinojau apie vikingus ir vikingų laivus". Lukas 4b.

„Labai maloni teta, kuri mums viską pasakojo. Gaila, kad laikas labai greitai praėjo!" Paulius 4b.

„Man šie žaidimai patiko labiau už visus žinomus ir turimus. Norėčiau dar pažaisti". Julija 4b.

„Labiausiai patiko žaidimas „Žąsys ir lapė". Patiko, nes reikia daug galvoti, stengtis. Tikrai įdomi pamoka". Miglė 4b.

„Ne visus žaidimus spėjau pažaisti. Labiausiai patiko „Tvirtovė". Visi žaidimai mane sudomino". Adrija 4b.

„Man patiko „Žirgų lenktynės", nes išmokau pralaimėti". Martynas 4b.

„Aš labiausiai įsiminiau, kad prie faraono kapo rado žaidimą „Senatas". Ovidijus 4b.

„Aš šiuos žaidimus jau mačiau ir žaidžiau per miesto šventę. Pamokoje labiausiai patiko „Žirgų lenktynės". Ugnė 4b.

„Aš laimėjau prizą! Prisiminiau ir pasakiau faraonų vardus". Dominykas 4b.

„Labai įdomus žaidimas „Arkliukas". Geras ir juokingas žaidimas „Tvirtovė"". Aurelija 4a.

„Žaidimas „Lapė ir žąsys" tobulina strategiją, nes žąsys negali kirst lapės. Trūko laiko pažaisti visus žaidimus". Kristupas 4a.

Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Svetlana Paliukėnienė