Pataria specialistas

Sveikata yra fizinė, dvasinė ir socialinė žmonių gerovė, jų gyvenimo būdo atspindys. Judėjimas – sveikatos šaltinis, kuris padeda išvengti fizinių, psichinių ligų, ugdo pasitikėjimą savimi. Fizinis aktyvumas – gyvybiškai svarbi žmogaus veikla nuo mažens iki pat senatvės. Jei vaikai nuo mažens bus pratinami aktyviai sportuoti, šis įprotis taps gyvenimo poreikiu. Kai mokinio laisvalaikis užimtas aktyvia sportine veikla, nelieka laiko žalingiems įpročiams, chuliganizmui, išmokstama geriau susiplanuoti dienos darbus.

Fizinio aktyvumo dėka stiprėja žmogaus valia, ištvermė, raumenų jėga, didėja sąnarių lankstumas, mažėja traumų tikimybė, rečiau sergama širdies ir kraujagyslių ligomis. Sportuojant iš organizmo pasišalina kenksmingos medžiagos susikaupusios jame.

Judėjimas stiprina ir treniruoja visas organizmo sistemas, tai vaistas nuo visų ligų. Fizinio lavinimo pratimai parenkami pagal žmogaus fizinę sveikatą bei amžių. Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis apie 60 procentų paauglių visiškai nesimankština. Kasdienės fizinės veiklos rekomendacijos:

1) mažiems vaikams – 3val.,
2) paaugliams – 1val.,
3) suaugusiems – 45min.,
4) senoliams – 30min.

Neužmirškime kasdieninės rytinės mankštos, kuri žmogui suteikia fizinių, psichinių jėgų pradėti dienos darbus. Sportas – sveikata, jaunystė, ilgaamžiškumas. Judėkime ir būkime sveiki!

Parengė visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Asta Žukauskienė