Šiltą gegužės rytą grupė 3b klasės mokinių ir mokytoja Rūta Tamašauskienė, išsiruošėme į Vilnių. Važiuodami autostrada Vilnius – Klaipėda, laukuose matėme du stirniukus ir maisto ieškančią pilkąją gervę.

Ekskursiją pradėjome nuo Nacionalinio Istorijos muziejaus. Aplankėme paminklą Lietuvos Karaliui Mindaugui. Čia susitikome etnografę Gražiną Kadžytę. Ji mums papasakojo apie antrąją Sekminių dieną (ekskursija ir vyko tą dieną). Gerb. Gražina sakė, kad šią dieną vaikai gali būti laisvesni nuo visokių darbų ir pasiūlė parvažiavus į namus, išsivirti virtinių. Taip pat etnografė paprašė mūsų klausytis jos vedamos Viktorinos per Lietuvos radiją. Tą dieną aplankėme Vilniaus Šv. Stanislovo ir Šv. Vladislovo arkikatedrą baziliką. Labai patiko altorius. Viduje matėme daug Šventųjų paveikslų, Jurgio Matulaičio statulą, popiežiaus Jono Pauliaus II-ojo paveikslą. Kas norėjome, pasimeldėme. Vėliau aplankėme Valdovų rūmus ir apžiūrėjome, bei nusifotografavome prie Lietuvos kunigaikščio Gedimino paminklo.

Visiems didelį įspūdį paliko pasikėlimas ir nusileidimas keltuvu į Gedimino pilies bokštą, kuris buvo atidarytas 1960 m., nuo 1968 m. jis tapo Lietuvos nacionalinio muziejaus padaliniu. Bokšto viršuje įrengta apžvalgos aikštelė, nuo kurios atsiveria Vilniaus panorama. Iš viršaus matėme visą Vilnių – neišdildomas įspūdis! Šv.Onos bažnyčia, Lietuvos Respublikos Prezidentūra, Televizijos bokštas, Operos ir baleto teatras, Trijų kryžių kalnas ir raudoni namų stogai. Labai gražu. Bokšto viduje susipažinome su ginklais, kuriais kariavo lietuviai, senosiomis nuotraukomis. Linksmi ir pilni įspūdžių, grįžome namo.